Wednesday 22 November 2017

Sejadah Mini

Entri 36

Teks ;:Aniza Ismail
Foto : Aniza ismail
email : pnanizaismail@gmail.com
fb : https://www.facebook.com/aniza.ismail

fb Page :  AriessaEmbroideryCraft  






Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

          Alhamdulillah, saat ini ada sedikit ruang dan masa untuk Achik Niza terus membuat coretan di blog ni. Sejak sehari dua ini Achik Niza  agak sibuk dengan macam-macam aktiviti.

          Antara aktiviti yang Achik Niza buat ialah menyiapkan sejadah mini untuk jiran Achk Niza yang akan menunaikan ibadat umrah bulan depan. Sebaik sahaja selesai menyulam dan menampal lebel MALAYSIA pada telekung, terus Achik Niza sambung dengan projek sejadah mini.

          Sejadah mini kali ini ada sedikit kelainnan dqaripada sejadah mini yang sebelum ini. Kali ini Achik Niza menggunakan span 4mm yang di alas dengan kain cotton lembut untuk bahagian atas. Untuk bahagian bawah, Achik Niza menggunakan kain heavy cotton bercorak. Tujuannya ialah  supaya sejadah mini tidak licin semasa digunakan di atas lantai marble dan tidak cepat nampak kekotoran kerana kainnya yang bercorak.

          Untuk hiasan pula, Achik Niza menggunakan renda cotton setebal 3 inci yang berwarna putih dan renda chemical lace putih yang berukuran 1/2 inci. Sejadah mini ni senang dilipat dan mudah disimpan di dalam beg untuk dibawa ke mana-mana sahaja.


         Alhamdulillah, pagi ini Acik Niza mendapat tempahan 2 helai sejadah mini lagi. Rezeki Allah memang luas.  Semoga Alah memberikan Achik Niza kekuatan dan kesihatan yang baik untuk terus mencari rezeki yang halal. Aminn.


          Sekian dulu coretan buat kali ini. Jumpa lagi dalam entri selepas ini.



Sekian.

Wassallam
~Achik Niza~
www.wasap.my/60124626509





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...