Saturday 17 March 2018

Siap siaga

Entri 48
Teks ;:Aniza Ismail
Foto : Aniza Ismail email : pnanizaismail@gmail.com
fb : https://www.facebook.com/aniza.ismail
fb Page :  Ariessa Embroidey and Crafts

 

 
                 Terima kasih kerana sudi bertandang kat blog Achik Niza ni. Semoga setiap entri yang Achik Niza tulis boleh mendatangkan sedikit manfaat kepada para pembaca. 

           Antara projek sulaman yang sentiasa ada tempahannya ialah tanda nama bersulam. Bermula dari Disember hingga Mac setiap tahun, tempahan memang tak pernah putus. Alhamdulillah.

         Jadi Achik Niza kena sentiasa peka dengan sms, wassup dan email supaya tidak terlepas pandang sebarang tempahan yang masuk. Kadang-kadang pelanggan minta sampel warna kain, benang dan tanda nama yang siap serta sebutharga. Jadi untuk melancarkan urusan, seeloknya semua maklumat sudah tersedia, Paling senang ialah menyimpan semua maklumat tersebut dalam telefon bimbit. Dengan hanya dihujung jari, maklumat boleh sampai kepada pelanggan dengan cepat.

         Gambar kat atas tu adalah antara contoh samel tanda nama yang Achik Niza buat. Letakkan juga sampel tanda nama dalam album kecil dan sentiasa bawa bersama-sama. Jadi, senang untuk kita tunjukkan kepada pelanggan. Maklumlah, ada pelanggan yang lebih suka melihat produk secara fizikal.

        Jika para pembaca ingin meliat sampel yang lain, bolehlah hubungi Achik Niza melaului nombor telefon kat bawah tu
 ye.


Sekian.
Wassallam
~Achik Niza~
www.wasap.my/60124626509













 
         

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...