Friday 23 March 2018

Penjenamaan

Entri 51
Teks :Aniza Ismail
Foto : Aniza Ismail
fb : https://www.facebook.com/aniza.ismail

          ARRIESA....siapa Ariessa tu agaknya ye.....macam mana ARIESSA dipilih sebagai jenama produk Achik Niza dan juga nama fb page Achik Niza.

         Sebenarnya dah lama tercari-cari jenama apa yang sesuai. Ada yang cadangkan guna nama sendiri sebagai jenama... haha...rasa tak sanggup pulak. Ada yang cadangkan buat gabungan nama-nama orang yang bermakna dalam hidup kita. Achik Niza bersama-sama dengan anak-anak pun  merekaciptalah  beberapa nama.

        Kemudian, cari lagi beberapa nama dalam Bahasa Arab yang elok maknanya. Akhirnya ARIESSA menjadi pilihan. Berbunga-bunga rasa hati. Barulah boleh ke SSM untuk daftarkan peniagaan ssecara sah walaupun hanya baru peringkat 'bayi diklahirkan'. 


          Bolehla letak watermark kat gambar. Tapi kadang-kadang Achik Niza tak rajin nak buat macam tu. Takpe la kalau ada yang dakwa hasil kerja Achik Niza sebagai hasil kerja dia. Mudah-mudahan Achik Niza dapat tumpang pahala kat situ.

          Penjenamaan ni perlu untuk memperkenalkan produk kita. Tapi nak kena rajin tonjolkan jenama kita tu. Fliers dan kad bisnes kenalah sentiada ada. Kemudian, cop perniagaan dan resit pun boleh ditempah setelah kita sudah ada jenama sendiri.

         Achik Niza sendiri masih dalam proses membuat semua perkara tu. Biar lambat asalkan sentiasa ada perkembangan. Semoga perniagaan kita semua diberkati Allah. Amiin


Sekian.
Wassallam
~Achik Niza~
www.wasap.my/60124626509

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...