Friday 4 March 2016

Selamat Bersua Kembali

Entri 15
Teks: Aniza Ismail
Foto: Aniza Ismail




Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Apa khabar semua? Semoga semua pembaca berada dalam ketenangan.  Ini entri pertama Kak Niza bagi tahun 2016. Cepatnya masa berlalu. Sedar tak sedar sudahpun masuk ke bulan Mac.

 Kak Niza masih dengan aktiviti yang sama. Rezeki tempahan tanda nama masih tak putus-putus walaupun sudah masuk ke bulan Mac. 
Alhamdulillah. 

Hari ini, hasil produk agak merosot kerana salah satu mesin sulam Kak Niza telah 'sakit'. Mesih sudah tidak boleh beroperasi langsung. Agaknya dia sudah kepenatan bekerja siang dan malam selama ini. Mudah-mudahan sakitnya tak kronik dan masih boleh diubati.


Dua gandingan hebat, Janome dan Brother. Kalau ada pembaca yang mempunyai bajet yang lebih, Kak Niza cadangkan beli mesin Brother model V3 berbanding dengan model Brother NV1500 macam Kak Niza punya (yang sebelah kanan tu)

Mesin Brother NV1500 tu skrinnya hitam putih. Rasa tak puas mata memandang berbanding melihat skrin yang berwarna. Para pembaca boleh bandingkan daripada gambar di atas. Mesin Janome (sebelah kiri) mempunyai skrin berwarna manakala mesin Brother(sebelah kanan) mempunyai skrin hitam putih. Mestilah yang berwarna lebih memudahkan kerja kita melihat draf kerja kita.

Kita tidak perlu mengikut cadangan warna pada skrin mesin jahit. Kita boleh tukarkan warna sesuka hati mengikut kreativiti dan citarasa kita sendiri. 

Semoga perkongian ini memberi sedikit manfaat kepada semua pembaca.

Jumpa lagi di lain entri.


Sekian.

Wassalam.

















1 comment:

  1. Assalam kak niza
    Saya nak tanye kenpa ye sulam tulisan putih saya bt xcantik..xpuas mata memandang saya guna nv980k.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...